sunnuntai 27. toukokuuta 2012

Day 310: Back to Paris

Yöllä oli mielettömän kova ukkonen ja vettä tuli järkyttävän paljon, mutta aamupäivällä aurinko alkoi taas paistaa ja ranskalaisen aamiaisen jälkeen lähdimme pyöräilemään lähiseuduille. Oli ihanaa ajella pitkin rauhallista seutua hyvässä säässä ja seurassa, ilman kiirettä. Ajoimme kukkulan huipulle katsomaan tuulimyllyä, ja jatkoimme kukkulan lakea pitkin kylään päin. Kohtasimme matkalla pari söpöä aasia ja lauman komeita lehmiä, ja löysimme kylästä ohi ajaessamme mukavalta vaikuttavan halvan majatalon, jonka laitoimme muistiin mahdollisia tulevia reissuja varten. Veimme pyörät takaisin hotelliimme, otimme laukkumme ja lähdimme odottamaan bussia Pontorsoniin, jossa vietimme iltapäivän ennen junan lähtöä. Emme olleet ihan tajunneet, kuinka hiljaisia pienet ranskalaiset kylät voivat olla sunnuntaisin, ja niinpä meillä meinasi käydä aika pitkäksi Pontorsonissa. Onneksi löysimme pari auki olevaa baaria, joissa istuimme terassilla nauttimassa bretagnelaista siideriä ja munakasta ja juttelemassa kaiken maailman asioista, kun kerrankin oli aikaa kunnolla. Juna lähti hieman ennen kuutta kohti Pariisia, ja matka meni ihan kivasti. Iltakymmeneltä olimme perillä Pariisissa, ja väsyneinä raahustimme kotiin lämpimässä illassa (helleaalto oli saapunut Ranskaan viikonloppuna) mieli kaikesta nähdystä kohisten.

Hotellimme Gué de Beauvoir. Our hotel Gué de Beauvoir.

Kaukana näkyy Mont-Saint-Michel. Mont-Saint-Michel far away.

Lähdimme pyöräilemään lähiseuduille ja näimme kivan tuulimyllyn kukkulan huipulla. We had  a lovely bicycle ride in the neighbourhood and saw a nice windmill on top of a hill.

Kedon kukkasia. Flowers in the field.

Unikkoja. Poppies.

Mikäs oli pyöräillessä sinisen taivaan alla idyllisessä maalaismaisemassa. It was wonderful to cycle under the blue sky in an idyllic countryside.

Tapasimme söpön aasipariskunnan. We met a lovely donkey couple.

Kauniit lehmät niityllä ovat rauhoittava näky. Beautiful cows in the pasture are a comforting sight.

Matkalla Beauvoirin kylään. On our way to Beauvoir village.

Pontorson oli todella hiljainen sunnuntaipäivänä. Pontorson was really quiet on a Sunday.

Paikallista siideriä kurkun kostukkeeksi. Local cider to wet our throats.

Pontorsonissa ei juuri näkynyt muita. We hardly saw anyone in Pontorson.